1.   مشاوره و انجام پروپوزال  و پایان نامه ، مشاوره در زمینه ارائه سمینار، 
       مشاوره و انجام مقاله های بین المللی و داخلی، 
       مشاوره و انجام مقاله در مجله های علمی پژوهشی معتبر، 
        مشاوره و آموزش شبیه سازی شبکه توسط شبیه ساز آکادمیک 2-NS، 
         مشاوره و آموزش شبیه سازهای ترافیک شهری از قبیل  SUMO، ONE، و ...
          کمک به دانشجویان برای پیاده سازی ایده ها و مقالات خود با شبیه سازهای
               NS2, NS3 , OMNET++ , ONE
     
    
                 شماره تماس :
                         حسین رنجبران:    09101607834   
                                          
    
                  ساعات تماس: 
                                      ۸ الی ۲۰
                         
                   ایمیل:
                         hossein.ranjbaran.it@gmail.com
                        
           
    

Q-Learning Based Point to Point Data Transfer in Vanets

شروع موضوع توسط AdMiN ‏15/11/15 در انجمن انجمن VANET

وضعیت موضوع:
You must be a logged-in, registered member of this site to view further posts in this thread.
  1. Administrator
    AdMiN
    هیات مدیره کاربر ویژه
    تاریخ عضویت:
    ‏3/10/13
    ارسال ها:
    2,287
    تشکر شده:
    325
    Abstract
    Vehicular ad hoc networks (VANETs) are highly mobile wireless network. Vehicular Ad-hoc Network (VANET) is becoming the most suitable solution for driving assistance and traffic monitoring in the current scenario. A VANET provides vehicle to vehicle connectivity and can be used as an alert system in the vehicles. However, due to vehicle mobility, limited wireless resources, and the lossy characteristics of a wireless channel, achieving a reliable multi hop communication in VANETs is particularly challenging. In this paper, we propose PP-AODV, which is a portable VANET routing protocol that learns the optimal route by employing a fuzzy constraint Q-learning algorithm based on ad hoc on-demand distance vector (AODV) routing. With the help of fuzzy logic it is estimated whether a link is good or not by considering multiple metrics which are specifically the available Bandwidth, Delay, packet collision probability. The protocol can understand vehicle movement based on neighbour information when position information is unavailable. Simulations show that the proposed protocol showed good performance with a rise in packet delivery ratio, decreased end-to-end delay, and low overhead.
    لینک دانلود در پست بعد برای اعضاء قابل مشاهده است.
     
وضعیت موضوع:
You must be a logged-in, registered member of this site to view further posts in this thread.

این صفحه را به اشتراک بگذارید