1.   مشاوره و انجام پروپوزال  و پایان نامه ، مشاوره در زمینه ارائه سمینار، 
       مشاوره و انجام مقاله های بین المللی و داخلی، 
       مشاوره و انجام مقاله در مجله های علمی پژوهشی معتبر، 
        مشاوره و آموزش شبیه سازی شبکه توسط شبیه ساز آکادمیک 2-NS، 
         مشاوره و آموزش شبیه سازهای ترافیک شهری از قبیل  SUMO، ONE، و ...
          کمک به دانشجویان برای پیاده سازی ایده ها و مقالات خود با شبیه سازهای
               NS2, NS3 , OMNET++ , ONE
     
    
                 شماره تماس :
                         حسین رنجبران:    09101607834   
                                          
    
                  ساعات تماس: 
                                      ۸ الی ۲۰
                         
                   ایمیل:
                         hossein.ranjbaran.it@gmail.com
                        
           
    

Vehicle Position Updating Strategy Based on Kalman Filter Prediction in VANET Environmen

شروع موضوع توسط AdMiN ‏26/1/16 در انجمن انجمن VANET

وضعیت موضوع:
You must be a logged-in, registered member of this site to view further posts in this thread.
  1. Administrator
    AdMiN
    هیات مدیره کاربر ویژه
    تاریخ عضویت:
    ‏3/10/13
    ارسال ها:
    2,287
    تشکر شده:
    325
    Abstract

    In VANET (vehicular ad hoc network) environment, the successive vehicle position data actually are discrete, so the key to the moving vehicle modeling is to effectively reduce the updating frequency of the position data so as to alleviate the communication and database management load. This paper proposes vehicle position data updating strategy with packet repetition based on Kalman filter predicting. Firstly, we design a position data updating model based on Kalman filter difference predicting equations. Then, we design a packet repetition mode decision algorithm, which is applied to deliver vehicle position updating data. The model with packet repetition can not only generate position updating data according to preset threshold, but also decide packet repetition mode related to the distance of two adjacent vehicles in order to reduce data loss. Both simulated highway and realistic urban road experimental results show that vehicle position data updating frequency could be obviously reduced and the reliability of the communication is greatly improved through packet repetition mechanism by using this position updating strategy.​


    لینک دانلود در پست بعد برای اعضاء قابل مشاهده است.
     
    Ferial از این پست تشکر کرده است.
وضعیت موضوع:
You must be a logged-in, registered member of this site to view further posts in this thread.

این صفحه را به اشتراک بگذارید