1.   مشاوره و انجام پروپوزال  و پایان نامه ، مشاوره در زمینه ارائه سمینار، 
       مشاوره و انجام مقاله های بین المللی و داخلی، 
       مشاوره و انجام مقاله در مجله های علمی پژوهشی معتبر، 
        مشاوره و آموزش شبیه سازی شبکه توسط شبیه ساز آکادمیک 2-NS، 
         مشاوره و آموزش شبیه سازهای ترافیک شهری از قبیل  SUMO، ONE، و ...
          کمک به دانشجویان برای پیاده سازی ایده ها و مقالات خود با شبیه سازهای
               NS2, NS3 , OMNET++ , ONE
     
    
                 شماره تماس :
                         حسین رنجبران:    09101607834   
                                          
    
                  ساعات تماس: 
                                      ۸ الی ۲۰
                         
                   ایمیل:
                         hossein.ranjbaran.it@gmail.com
                        
           
    

شبكه‌هاي بين خودرويي VANET - Vehicular Ad Hoc Network

شروع موضوع توسط bahramvb ‏21/10/13 در انجمن انجمن VANET

وضعیت موضوع:
You must be a logged-in, registered member of this site to view further posts in this thread.
  1. Member
    bahramvb
    تاریخ عضویت:
    ‏21/10/13
    ارسال ها:
    1
    تشکر شده:
    3
    ارتباط ميان خودروها با دنياي خارج و ارتباط ميان خودروها در هنگام حركت، رؤياي قديمي بشر بوده است و تاريخچه نخستين تلاش‌ها براي تحقق اين رؤيا به بيش از چهل سال پيش برمي‌گردد. در آن زمان با نصب يك آنتن روي خودروهاي خاصي مانند خودروهاي پليس يا اورژانس و تنظيم‌كردن آنتن‌ها روي يك فركانس خاص در يك محدوده جغرافيايي، سعي مي‌كردند يك ارتباط راديويي و شبه تلفني را ايجاد كنند. در سال 1999 كميسيون ارتباطات فدرال ايالات‌متحده (FCC) با تصويب استانداردها و پهناي باند لازم براي ارتباط خودروها با تجهيزات ثابت كنار جاده، عملاً فاز جديدي از شبكه‌هاي بين خودرويي را ايجاد کرد كه اين حركت با تصويب استاندارد DSRC (سرنام Dedicated Short Range Communications) در سال ‌2003 تکميل شد. در اين استاندارد پهناي باند 5,9 گيگاهرتز به ارتباطات بين خودرويي اختصاص يافته است و روي اين فركانس بين هفت تا ده كانال (5,850 گيگاهرتز تا 5,926 گيگاهرتز) تعريف مي‌شود كه يك كانال به صورت ويژه به افزايش ضريب امنيت خودروها و ساير كانال‌ها به كاربردهاي خاص، اختصاص يافته است. پس از اين رخدادها، انواع ارتباطات ميان خودروها براساس فناوري‌ها و زيرساخت‌هاي متفاوت مطرح شده و هريك مسيري جداگانه براي توسعه و مجهز‌کردن خودروها به امكانات شبكه‌اي در پيش‌گرفتند. اگر بخواهيم شبكه‌هاي خودرويي را براساس رسانه ‌انتقال اطلاعات تقسيم‌بندي كنيم، به سه دسته‌كلي مي‌رسيم: شبکه‌هاي مبتني‌بر امواج راديويي (Wireless)، مبتني‌بر مكان‌يابي (GPS) و مبتني‌بر حسگرها و تراشه‌هاي داخلي‌تقسيم‌بندي بعدي شبكه‌هاي بين خودرويي مي‌تواند براساس زيرساخت شبكه‌ باشد.

    VANET stands for Vehicular Ad-Hoc Network. It basically turns all cars on the road into a large wireless network. While this has not been implemented yet, the first uses of VANET are said to be for emergency vehicles like police and ambulances. This means that all emergency vehicles within 100-300 feet of each other will be able to communicate. Future uses are to turn almost all cars into a wireless internet hub so that many forms of wireless technology can operate. The idea is to make sitting in a traffic jam or waiting in your car more productive.
     
    Last edited by a moderator: ‏21/10/13
    miss.mi, Hossein Ranjbaran و farhadi از این پست تشکر کرده اند.
وضعیت موضوع:
You must be a logged-in, registered member of this site to view further posts in this thread.

این صفحه را به اشتراک بگذارید