1.   مشاوره و انجام پروپوزال  و پایان نامه ، مشاوره در زمینه ارائه سمینار، 
       مشاوره و انجام مقاله های بین المللی و داخلی، 
       مشاوره و انجام مقاله در مجله های علمی پژوهشی معتبر، 
        مشاوره و آموزش شبیه سازی شبکه توسط شبیه ساز آکادمیک 2-NS، 
         مشاوره و آموزش شبیه سازهای ترافیک شهری از قبیل  SUMO، ONE، و ...
          کمک به دانشجویان برای پیاده سازی ایده ها و مقالات خود با شبیه سازهای
               NS2, NS3 , OMNET++ , ONE
     
    
                 شماره تماس :
                         حسین رنجبران:    09101607834   
                                          
    
                  ساعات تماس: 
                                      ۸ الی ۲۰
                         
                   ایمیل:
                         hossein.ranjbaran.it@gmail.com
                        
           
    

A Novel Triple Cluster Based Routing Protocol (TCRP) for VANETs

شروع موضوع توسط AdMiN ‏14/1/17 در انجمن انجمن VANET

وضعیت موضوع:
You must be a logged-in, registered member of this site to view further posts in this thread.
  1. Administrator
    AdMiN
    هیات مدیره کاربر ویژه
    تاریخ عضویت:
    ‏3/10/13
    ارسال ها:
    2,287
    تشکر شده:
    325
    Vehicular Ad-hoc Network (VANETs) is a collection of intelligent vehicles aims to get control over transportation problems and reduce accidental ratio. Clustering refers to the classification of vehicles in groups in order to minimize the traffic overhead by selecting a responsible node called Cluster Head. In this paper, we introduce a new Triple cluster based routing protocol (TCRP) for cluster formation & Vehicle Head (VH) selection by using modified K- Means & Floyd-Warshall algorithm. By assuming truncated normal distribution, the confidence interval of vehicles velocities is defined. The modified K-means divides the vehicles into three clusters within their velocities confidence range. Floyd-Warshall algorithm calculates the shortest distance for all pair of vehicles of VANETs. A vehicle having smallest average distance to the rest of vehicles & having least variance in velocity will be selected as Vehicle Head (VH). Our analysis and simulation results show that the proposed TCRP makes the cluster shape consistent and avoid reselection of VH in further rounds, thus forming quite stable groups of vehicles.​


    لینک دانلود در پست بعد برای اعضاء قابل مشاهده است.
     
وضعیت موضوع:
You must be a logged-in, registered member of this site to view further posts in this thread.

این صفحه را به اشتراک بگذارید