1.   مشاوره و انجام پروپوزال  و پایان نامه ، مشاوره در زمینه ارائه سمینار، 
       مشاوره و انجام مقاله های بین المللی و داخلی، 
       مشاوره و انجام مقاله در مجله های علمی پژوهشی معتبر، 
        مشاوره و آموزش شبیه سازی شبکه توسط شبیه ساز آکادمیک 2-NS، 
         مشاوره و آموزش شبیه سازهای ترافیک شهری از قبیل  SUMO، ONE، و ...
          کمک به دانشجویان برای پیاده سازی ایده ها و مقالات خود با شبیه سازهای
               NS2 , OMNET++ , ONE
     
    
                 شماره تماس :
                         حسین رنجبران:    09101607834   
                                          
    
                  ساعات تماس: 
                                      ۸ الی ۲۰
                         
                   ایمیل:
                         hossein.ranjbaran.it@gmail.com
                        
           
    

Geographic Routing in Multilevel Scenarios of Vehicular Ad Hoc Networks

شروع موضوع توسط AdMiN ‏27/2/17 در انجمن انجمن VANET

وضعیت موضوع:
You must be a logged-in, registered member of this site to view further posts in this thread.
  1. AdMiN

    AdMiN Administrator هیات مدیره

    Vehicular ad hoc networks (VANETs) present a multilevel feature when vehicles move in multilevel scenarios, such as viaducts, tunnels, and ramps. Different from city and highway scenarios, complicated node distribution and transmission conditions make the routing decision more challenging in the multilevel environment. To address the issue, this paper investigates geographic routing protocols for the multilevel scenario of VANETs. We first reveal the impacts of the multilevel feature on network characteristics by an outdoor transmission experiment and a stochastic analysis. In particular, the measured data and analysis results show that the wireless transmission range dramatically degrades, which deteriorates the connectivity probability and the performance of geographic routing protocols in the network. Motivated by these results, we propose a multilevel-scenario-oriented greedy opportunity routing protocol (M-GOR). In the protocol, we present a calculation method for the connectivity probability and a greedy opportunity forwarding (GOF) algorithm to respond to the impacts of the multilevel structure. Both the analysis and simulation results demonstrate benefits of M-GOR in terms of the average hop count and delivery ratio.​

    لینک دانلود در پست بعد قابل مشاهده است.
     
وضعیت موضوع:
You must be a logged-in, registered member of this site to view further posts in this thread.

این صفحه را به اشتراک بگذارید