1.   مشاوره و انجام پروپوزال  و پایان نامه ، مشاوره در زمینه ارائه سمینار، 
       مشاوره و انجام مقاله های بین المللی و داخلی، 
       مشاوره و انجام مقاله در مجله های علمی پژوهشی معتبر، 
        مشاوره و آموزش شبیه سازی شبکه توسط شبیه ساز آکادمیک 2-NS، 
         مشاوره و آموزش شبیه سازهای ترافیک شهری از قبیل  SUMO، ONE، و ...
          کمک به دانشجویان برای پیاده سازی ایده ها و مقالات خود با شبیه سازهای
               NS2, NS3 , OMNET++ , ONE
     
    
                 شماره تماس :
                         حسین رنجبران:    09101607834   
                                          
    
                  ساعات تماس: 
                                      ۸ الی ۲۰
                         
                   ایمیل:
                         hossein.ranjbaran.it@gmail.com
                        
           
    

تعاریف و مفاهیم اولیه در تئوری بازی ها

شروع موضوع توسط AdMiN ‏24/3/14 در انجمن الگوریتم های یادگیر

وضعیت موضوع:
You must be a logged-in, registered member of this site to view further posts in this thread.
  1. Administrator
    AdMiN
    هیات مدیره
    تاریخ عضویت:
    ‏3/10/13
    ارسال ها:
    2,225
    تشکر شده:
    316



    در نظریه ی بازی به جز تعریف خود بازی مفاهیم اولیه ای مانند محیط استراتژیک، استراتژی، بازیکن ،تعادل و ... وجود دارد که به تعریف هریک از آنها می پردازیم.


    بازی: هرگاه مطلوبیت و آنچه که فرد بازیکن به دنبال آن است نه تنها متاثر از تلاش و تصمیم خود او، بلکه تحت تاثیر تلاش و تصمیم طرف دیگر نیز باشد، به آن بازی اطلاق می شود.


    نظریه بازی ها از روش های ریاضی به منظور تجزیه و تحلیل این شرایط استفاده می کند. تفاوت مدل های ریاضی ارایه شده در نظریه بازی ها با تحقیق در عملیات این است که در تحقیق در عملیات، چون تابع هدف و محدودیت های مساله ثابت اند، بهینه سازی در شرایط معین صورت می گیرد و ما فقط به دنبال جواب بهینه هستیم. در نظریه بازی امکانات طرفین بازی و عملی که انجام می دهند مشخص ولی امکان وقوع در هر مرحله با مرحله دیگر بازی متفاوت است، به همین دلیل، «بازی» بهینه سازی در شرایط نامعین است. بنابراین می توانیم بازی را به صورت مدل ریاضی تصمیم بهینه در شرایط عدم قطعیت تعریف کنیم.


    محیط استراتژیک: محیطی که در آن تاثیر و واکنش متقابل میان تصمیمات افراد وجود دارد.


    بازیکن[1]: هر یک از تصمیم گیران در محیط استراتژیک، بازیکن نامیده می شوند.


    استراتژی: مجموعه عمل یا رفتارهایی که بازیکن می تواند از میان آنها یکی را انتخاب کند؛ یعنی انتخاب های موجود و پیش روی یک بازیکن.


    خروجی: اتفاق هایی که بر اثر انتخاب های بازیکنان رخ می دهد.


    پیامد[2]: مقداری که با رخ دادن هریک از خروجی ها عاید بازیکنان می شود.


    قواعد بازی: اینکه هر بازیکن چه زمانی باید حرکت کند، در زمان حرکت چه انتخاب هایی دارد و در زمان انتخاب عمل خود چه اطلاعاتی دارد، را مشخص می کند.


    تعادل: در یک تعادل، هر بازیکن آن استراتژی را به کار می برد که بهترین پاسخ به استراتژی های انتخابی سایر بازیکنان باشد. در تعادل لزوماً همه چیز برای بازیکنان در بهترین حالت نیست. به عبارت دیگر، در تعادل لزوماً بازیکنان به بیشترین سود دست پیدا نمی کنند.






    [1].Player


    [2]. Payoff

     
وضعیت موضوع:
You must be a logged-in, registered member of this site to view further posts in this thread.

این صفحه را به اشتراک بگذارید