1.   مشاوره و انجام پروپوزال  و پایان نامه ، مشاوره در زمینه ارائه سمینار، 
       مشاوره و انجام مقاله های بین المللی و داخلی، 
       مشاوره و انجام مقاله در مجله های علمی پژوهشی معتبر، 
        مشاوره و آموزش شبیه سازی شبکه توسط شبیه ساز آکادمیک 2-NS، 
         مشاوره و آموزش شبیه سازهای ترافیک شهری از قبیل  SUMO، ONE، و ...
          کمک به دانشجویان برای پیاده سازی ایده ها و مقالات خود با شبیه سازهای
               NS2 , OMNET++ , ONE
     
    
                 شماره تماس :
                         حسین رنجبران:    09101607834   
                                          
    
                  ساعات تماس: 
                                      ۸ الی ۲۰
                         
                   ایمیل:
                         hossein.ranjbaran.it@gmail.com
                        
           
    

فریم بندی در لایه پیوند داده

شروع موضوع توسط Hossein Ranjbaran ‏3/10/13 در انجمن پیوند داده

وضعیت موضوع:
You must be a logged-in, registered member of this site to view further posts in this thread.
  1. Hossein Ranjbaran

    Hossein Ranjbaran Administrator کاربر ویژه

    لایه پیوند داده از خدمات لایه فیزیکی استفاده می کند. کاری که لایه پیوند داده انجام می دهد انتقال جریانی از بیتها از فرستنده به گیرنده است و احتمال وجود خطا به دلایلی همچون نویز در بیت های ارسالی وجود دارد. شیوه معمول تکه تکه کردن بسته ها و محاسبه فیلد checksum برای هر فریم است. گیرنده پس از دریافت فریم checksum را محاسبه و با checksum موجود در فریم مقایسه می کند و از این طریق به صحت و یا عدم صحت اطلاعات پی می برد.
    روشهای فریم بندی عبارتند از :​
    1. شمارش بایت ها
    2. بایت پرچم با لایه گذاری بایت
    3. بیت پرچم با لایه گذاری بیت
    4. کد گذاری لایه فیزیک
    در روش شمارش بایتها تعداد بایت ها در فیلدی در سرآیند فریم نگه داشته می شود. گیرنده با مشاهده این فیلد انتهای فریم را شناسایی می کند. قبح این روش این است که اگر فیلد تعداد بایت ها دچار خطا شود حتی با شناسایی خطا از طریق فیلد ckecksum گیرنده قادر به شناسایی ابتدای فریم های بعدی نخواهد بود.
    در روش بایت پرچم با لایه گذاری بایت از بایت پرچم برای مشخص کردن ابتدا و انتهای فریم استفاده می شود. مشکل زمانی به وجود می آید که بایت پرچم در خود داده های اصلی وجود داشته باشد. راه حل این مشکل این است که هر زمان فرستنده بایت پرچم را در داده های اصلی مشاهده کرد قبل از آن یک بایت گریز قرار دهد و اگر بایت گریز هم در داده های اصلی وجود داشته باشد قبل از آن هم یک بایت گریز دیگر قرار می دهد. قبح این روش وابستگی شدید آن به کارکترهای 8 بیتی است.
    در روش سوم فرستنده با دیدن هر پنج بیت 1 پشت سرهم یک بیت صفر به انتهای آنها اضافه می کند و برای مشخص کردن ابتدا و انتها فریم ها از الگوی بیتی 01111110 استفاده می کند. در ضمن با لایه گذاریی که در داده های اصلی انجام می شود مطمئن هستیم که الگوی بیتی پرچمها در داده های اصلی وجود نخواهد داشت.
     
وضعیت موضوع:
You must be a logged-in, registered member of this site to view further posts in this thread.

این صفحه را به اشتراک بگذارید