1.   مشاوره و انجام پروپوزال  و پایان نامه ، مشاوره در زمینه ارائه سمینار، 
       مشاوره و انجام مقاله های بین المللی و داخلی، 
       مشاوره و انجام مقاله در مجله های علمی پژوهشی معتبر، 
        مشاوره و آموزش شبیه سازی شبکه توسط شبیه ساز آکادمیک 2-NS، 
         مشاوره و آموزش شبیه سازهای ترافیک شهری از قبیل  SUMO، ONE، و ...
          کمک به دانشجویان برای پیاده سازی ایده ها و مقالات خود با شبیه سازهای
               NS2, NS3 , OMNET++ , ONE
     
    
                 شماره تماس :
                         حسین رنجبران:    09101607834   
                                          
    
                  ساعات تماس: 
                                      ۸ الی ۲۰
                         
                   ایمیل:
                         hossein.ranjbaran.it@gmail.com
                        
           
    

چرا از فناوری های موجود در شبکه های سلولی مانند LTE در شبکه های اقتضایی خودرویی استفاده نمی شود؟

شروع موضوع توسط Naser ‏28/4/14 در انجمن انجمن VANET

وضعیت موضوع:
You must be a logged-in, registered member of this site to view further posts in this thread.
  1. New Member
    Naser
    تاریخ عضویت:
    ‏25/10/13
    ارسال ها:
    21
    تشکر شده:
    17
    با عرض سلام و احترام

    یکی از سؤالاتی که شاید ذهن بسیاری از علاقه مندان به شبکه های خودرویی را به خود معطوف ساخته باشد، این است که چرا از فناوری های موجود در شبکه های سلولی مانند LTE در شبکه های اقتضایی خودرویی استفاده نمی شود؟ چرا که به عنوان مثال، فناوری LTE به منظور استفاده در شبکه های سلولی که در آن گره های سیار دارای سرعت بسیار زیادی هستند، توسعه یافته و کاربرد فراوانی پیدا کرده است. در واقع، مهم ترین وجه اشتراک شبکه های اقتضایی خودرویی و شبکه های سلولی، بالا بودن سرعت گره های سیار و ظهور چالش های مربوطه است. بنابراین، به نظر می رسد که با وجود LTE، نیازی به توسعه ی پروتکل ها و فناوری های جدید در حوزه ی شبکه های خودرویی نباشد.

    یکی از جواب هایی که بنده برای این سؤال یافته ام به این صورت است: به نظر می رسد که استفاده از فناوری های موجود در شبکه های سلولی نیازمند حضور اپراتورهایی است که برای سرویس دهی، اخذ هزینه می کنند. این در حالی است که فلسفه ی وجودی شبکه های اقتضایی به عنوان نمونه ای از شبکه های کامپیوتری، غیر از این است و نیازمندی به وجود اپراتورهایی نظیر آن چه که در مورد شبکه های سلولی صادق است، احساس نمی گردد.
    و اما پاسخی دیگر: در یک شبکه ی سلولی، همواره وجود دکل ها (موجودیت های ثابت) لازم و ضروری است، در حالی که در شبکه های اقتضایی خودرویی، همان گونه که از نام آن بر می آید، در بیشتر موارد، شبکه بدون وجود موجودیت های کنار جاده ای، برپا می گردد. لذا، عدم متکی بودن به زیرساخت، مهم ترین بارزه ی این شبکه هاست.

    بدین وسیله از همه ی عزیزانی که علاقه مند به پاسخگویی به این سؤال هستند و یا در خصوص سؤال مطرح شده و پاسخ های ارائه شده، نظری دارند، دعوت می شود که دیگران را نیز از نظرات و آرای ارزشمند خود بهره مند سازند.
     
وضعیت موضوع:
You must be a logged-in, registered member of this site to view further posts in this thread.

این صفحه را به اشتراک بگذارید