1.   مشاوره و انجام پروپوزال  و پایان نامه ، مشاوره در زمینه ارائه سمینار، 
       مشاوره و انجام مقاله های بین المللی و داخلی، 
       مشاوره و انجام مقاله در مجله های علمی پژوهشی معتبر، 
        مشاوره و آموزش شبیه سازی شبکه توسط شبیه ساز آکادمیک 2-NS، 
         مشاوره و آموزش شبیه سازهای ترافیک شهری از قبیل  SUMO، ONE، و ...
          کمک به دانشجویان برای پیاده سازی ایده ها و مقالات خود با شبیه سازهای
               NS2, NS3 , OMNET++ , ONE
     
    
                 شماره تماس :
                         حسین رنجبران:    09101607834   
                                          
    
                  ساعات تماس: 
                                      ۸ الی ۲۰
                         
                   ایمیل:
                         hossein.ranjbaran.it@gmail.com
                        
           
    

دانلود کتاب مطالعه ای بر شبکه های خودرویی شهری

شروع موضوع توسط AdMiN ‏20/5/14 در انجمن انجمن VANET

وضعیت موضوع:
You must be a logged-in, registered member of this site to view further posts in this thread.
  1. Administrator
    AdMiN
    هیات مدیره کاربر ویژه
    تاریخ عضویت:
    ‏3/10/13
    ارسال ها:
    2,287
    تشکر شده:
    325
    این کتاب ب درخواست دانشجویان عزیز و به منظور رفع نیاز علمی آنها در انجمن قرار داده شده است.

    Studies on Urban Vehicular
    2013-Ad-hoc Networks

    Hongzi Zhu • Minglu Li

    Contents
    1 Overview . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1
    1.1 Introduction to Vehicular Ad-hoc Network . . . . . . . . . . . . . . . . 1
    1.2 Representative Experimental Work Worldwide . . . . . . . . . . . . . 3
    1.2.1 MIT CarTel . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 3
    1.2.2 UMass DieselNet . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 5
    1.2.3 GM DSRC Fleet . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 8
    1.2.4 Germany FleetNet Project . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 10
    1.2.5 Europe Network on Wheels (NOW) Project . . . . . . . . . . 11
    1.3 Empirical VANET Studies at SJTU . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 12
    2 Dealing with Vehicular Traces . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 15
    2.1 Introduction to the Shanghai Grid Project. . . . . . . . . . . . . . . . . 15
    2.2 Collecting Vehicular GPS Traces . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 15
    2.3 Challenges and Issues in Data Analysis . . . . . . . . . . . . . . . . . . 18
    3 Realistic Vehicular Mobility Models . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 23
    3.1 Introduction to Mobility Models . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 23
    3.1.1 Theoretical Mobility Models . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 23
    3.1.2 Empirical Mobility Models . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 24
    3.2 Empirical Vehicular Mobility Analysis. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 25
    3.2.1 Extracting Inter-Contact Times . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 25
    3.2.2 Identifying Exponential ICT Tail . . . . . . . . . . . . . . . . . 27
    3.2.3 Recognizing Traffic Influxes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 28
    3.3 Modeling Urban Vehicular Mobility . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 30
    3.3.1 Definitions and Preliminaries . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 30
    3.3.2 RWM Without Traffic Influx . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 30
    3.3.3 Mobility Model with Traffic Influx . . . . . . . . . . . . . . . . 31
    3.3.4 Analysis on ICT Under Mobility Model
    with Traffic Influx . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 31
    3.3.5 Cross Over from Exponential to Power Law . . . . . . . . . 35
    3.4 Model Evaluation . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 36
    3.4.1 Impact of Maximum Periodicity . . . . . . . . . . . . . . . . . . 37
    3.4.2 Impact of Real Road Networks. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 38
    3.5 Summary . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 39
    4 Opportunistic Routing Protocols. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 41
    4.1 Introduction . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 41
    4.2 Contact-Based Routing Protocol Design . . . . . . . . . . . . . . . . . . 44
    4.2.1 Statistics of ICTs . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 44
    4.2.2 Analyzing ICT Temporal Patterns . . . . . . . . . . . . . . . . . 47
    4.2.3 Opportunistic Forwarding Algorithm Design . . . . . . . . . 51
    4.2.4 Performance Evaluation . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 53
    4.3 Social-Based Routing Protocols. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 59
    4.3.1 Macroscope Mobility of Social Relationship . . . . . . . . . 60
    4.3.2 Impact of Mobility on Routing Algorithms . . . . . . . . . . 63
    4.3.3 Design of ZOOM . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 67
    4.4 Performance Evaluation . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 69
    4.4.1 Methodology . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 69
    4.4.2 Performance Comparison . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 71
    4.5 Summary . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 73
    5 Vehicle Tracking . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 75
    5.1 Introduction . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 75
    5.2 Related Tracking Approaches . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 77
    5.3 System Description . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 78
    5.4 Design of HERO. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 79
    5.4.1 Overview . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 79
    5.4.2 Hierarchy Initialization . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 81
    5.4.3 Restricted Location Updating . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 82
    5.4.4 Protocol Analysis and Parameter Optimization . . . . . . . . 84
    5.5 Design Issues . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 88
    5.6 Prototype Implementation . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 89
    5.7 Performance Evaluation . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 92
    5.7.1 Methodology . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 92
    5.7.2 Effects of Protocol Parameters . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 94
    5.7.3 Impact of Query Quantity . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 95
    5.7.4 Impact of Vehicle Quantity . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 96
    5.7.5 Impact of Network Scale . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 97
    5.7.6 Effect of Real-Time Constraint . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 99
    5.8 Summary . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 100
    6 Traffic Condition Sensing Application. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 101
    6.1 Introduction . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 101
    6.2 Characteristics of Taxi Sensory Data . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 103
    6.3 Unveiling Spatio-Temporal Correlation . . . . . . . . . . . . . . . . . . 105
    6.3.1 Problem Modeling. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 106
    6.3.2 Characterizing Temporal Traffic Correlations . . . . . . . . . 106
    6.3.3 Characterizing Spatial Traffic Correlations. . . . . . . . . . . 109
    6.4 MSSA Based Traffic Perception . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 111
    6.4.1 Overview . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 111
    6.4.2 MSSA Review . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 111
    6.4.3 Dealing with Missing Data. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 113
    6.4.4 Optimal Parameter Configuration . . . . . . . . . . . . . . . . . 113
    6.5 Performance Evalution . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 114
    6.5.1 Methodology and Metric Design . . . . . . . . . . . . . . . . . . 114
    6.5.2 Impact of Window Width and MSSA Mode Quantity . . . 114
    6.5.3 Impact of Channel Quantity . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 115
    6.5.4 Impact of Temporal Granularity . . . . . . . . . . . . . . . . . . 116
    6.6 Discussion . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 116
    6.7 Summary . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 117
    References . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 119
     
    mohamadi.fgs, ahp2009 و sami از این پست تشکر کرده اند.
وضعیت موضوع:
You must be a logged-in, registered member of this site to view further posts in this thread.

این صفحه را به اشتراک بگذارید