1.   مشاوره و انجام پروپوزال  و پایان نامه ، مشاوره در زمینه ارائه سمینار، 
       مشاوره و انجام مقاله های بین المللی و داخلی، 
       مشاوره و انجام مقاله در مجله های علمی پژوهشی معتبر، 
        مشاوره و آموزش شبیه سازی شبکه توسط شبیه ساز آکادمیک 2-NS، 
         مشاوره و آموزش شبیه سازهای ترافیک شهری از قبیل  SUMO، ONE، و ...
          کمک به دانشجویان برای پیاده سازی ایده ها و مقالات خود با شبیه سازهای
               NS2, NS3 , OMNET++ , ONE
     
    
                 شماره تماس :
                         حسین رنجبران:    09101607834   
                                          
    
                  ساعات تماس: 
                                      ۸ الی ۲۰
                         
                   ایمیل:
                         hossein.ranjbaran.it@gmail.com
                        
           
    

Mobile sink based data collection for energy efficient coordination in wireless sensor network using

شروع موضوع توسط Hossein Ranjbaran ‏3/12/19 ساعت 9:39 عصر در انجمن Sink mobility

وضعیت موضوع:
You must be a logged-in, registered member of this site to view further posts in this thread.
  1. Administrator
    Hossein Ranjbaran
    کاربر ویژه
    تاریخ عضویت:
    ‏3/10/13
    ارسال ها:
    706
    تشکر شده:
    197
    Multi-hop communication in a wireless sensor network leads to unbalanced energy consumption, creating “hot spots” around the sensor nodes. Selection of paths for the mobile sinks for hot-spot mitigation is a challenging task. In this work, we propose two multiple mobile sinks based data collection schemes, namely Direct Send and Via Static Gateway. The mobile sinks move throughout the network following two mobility patterns alternatively to reduce energy consumption and data loss and maximize network life and data collection. We formulate the problem as cooperative game with non-transferable utility, where the mobile sinks are the players. Payoff that the players receive is a function of goodness factor and energy consumption. Goodness factor is assigned to each player by the base station depending on how varied the collected data is. On the basis of received goodness factor, the players select their strategies cooperatively in order to increase their individual payoffs. The proposed algorithms are validated through simulation experiments using C programming language. Hardware test bed studies are done using Arduino sensor motes equipped with XBee antenna to validate our proposed methodology.​


    لینک دانلود در پست بعد برای اعضاء قابل مشاهده است.
     
وضعیت موضوع:
You must be a logged-in, registered member of this site to view further posts in this thread.

این صفحه را به اشتراک بگذارید